Program:
1. Definicja autoprezentacji.
2. Elementy składające się na autoprezentację.
3. Efekt pierwszego wrażenia i procesy oceny z nim związane.
4. Świadome budowanie pierwszego wrażenia.
5. Znaczenie mowy ciała i komunikacji werbalnej w budowaniu autorytetu mówcy i podnoszeniu skuteczności przekazu:
perswazyjne znaczenie wybranych słów i zwrotów
likwidowanie głównych błędów i nawyków językowych
analiza podstawowych elementów mowy ciała w procesie prezentacji i autoprezentacji
wskazówki dotyczące pracy z głosem
spójność komunikatów werbalnych z niewerbalnymi; ich znaczenie dla wiarygodności przekazu.
6. Swobodne poruszanie się, zajmowanie miejsca w przestrzeni.
7. Wystąpienie na siedząco czy na stojąco – przyjęcie odpowiedniej postawy ciała.
8. Formułowanie celu prezentacji – prezentacja informująca vs motywująca.
9. Metody budowania treści wystąpienia.
10. Uwzględnienie potrzeb i oczekiwań grupy odbiorców – analiza publiczności.
11. Znaczenie dostosowania przekazu do odbiorców.
12. Metody angażowania słuchaczy.
13. Próbki wystąpień połączone z informacją zwrotną.
14. Umiejętne kontrolowanie oznak zdenerwowania podczas wystąpienia.
15. Kluczowe błędy pojawiające się podczas wystąpień i sposoby ich unikania.
Metody prowadzenia zajęć:
Program proponowanego szkolenia został oparty na zasadzie: 20% teorii, 80% ćwiczeń. W związku z tym, jego charakter jest typowo warsztatowy – opiera się na zestawie praktycznych ćwiczeń i symulacji z elementami autodiagnozy oraz analizy materiałów audiowizualnych. W trakcie kursu kładzie się duży nacisk na aktywizację uczestników oraz zapewnienie każdemu z nich możliwości wypowiedzi podczas prowadzonych dyskusji, czy udziału w proponowanych formach aktywności.
Cele:
Uczestnicy uzyskują wiedzę oraz niezbędne umiejętności w zakresie skutecznego prezentowania własnych poglądów oraz efektywnego przedstawiania własnej osoby. Szkolenie sprzyja optymalnemu kształtowaniu własnego wizerunku oraz efektywnemu wywieraniu wpływu na innych ludzi w procesie prezentacji i autoprezentacji. W trakcie trwania kursu uczestnicy przyjrzą się własnym kompetencjom w zakresie wystąpień publicznych, zdiagnozują swoje mocne strony i dowiedzą się, w jaki sposób pracować nad słabszymi aspektami własnych wystąpień. Omówione zostaną najczęstsze błędy popełniane podczas prezentacji i metody pracy pozwalające kształtować dobre nawyki.
Adresaci:
Osoby chcące budować własny wizerunek w sposób świadomy oraz rozwijać swoje kompetencje w zakresie wystąpień publicznych, mające do czynienia z różnego rodzaju wystąpieniami (np. prezentacje produktów/usług, prowadzenie zebrań, prezentacje podczas zajęć dydaktycznych itp.).
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie udziału w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8
- tryb: weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 590 zł za osobę
Możliwość indywidualnej wyceny przy zgłoszeniu większej ilości osób.
Kontakt:
Szkoła Biznesu MBA
Wyższej Szkoły Gospodarki,
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
Budynek C, pokój C001
M. mba@byd.pl
T. + 48 52 567 00 14
Bud. C, pok. C005
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
tel. +48 52 567 00 14
e-mail: mba@byd.pl
Podaj swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera.