My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii
My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii
Cele: Spojrzenie z perspektywy różnych zespołów, zrozumienie procesów formalnych i nieformalnych w zespołach, zespół – co to znaczy – zrozumienie wpływów wewnętrznych na efekt pracy, komunikowanie się na różnych poziomach, zrozumienie wzajemnych motywów działania – czemu są inne, wzajemne porozumienie.
Adresaci kursu/szkolenia:
- właściciele firm, dyrektorzy i kierownicy komórek organizacyjnych
- liderzy grup, zespołów pracowniczych
- osoby odpowiadające za proces komunikacji
- specjaliści HR, inni specjaliści współpracujący z zespołami
Program:
MODUŁ I komunikacja czy mówienie:
- Porozumiewanie się – co to znaczy ?
- Kiedy i w jakich sytuacjach się rozumiemy a kiedy nie ?
- Zespół – co to znaczy ?
MODUŁ II procesy wewnętrzne:
BLOK 1. różne cele, różne efekt:
- Cele organizacji i zaangażowane w nie na poziomie całej firmy
- Czy te cele są dla mnie/nas ? co my z tego będziemy mieć ?
- Wróg czy przyjaciel – określanie korzyści własnych i cudzych - omówienie
- Zespół jako siła napędowa w realizacji celów…
- Kto tu rządzi – relacje formalne i nieformalne, autorytety, wzajemne zależności
- Kiedy pojawia się podział: my – oni, czy jest możliwe bycie na poziomie „my” na wszystkich szczeblach organizacji
- Czy „my” przynosi efekty i jakie ?
BLOK 2.działanie:
- Kultura organizacyjna jako podstawa działania
- Wartości firmy i język komunikacji – jak to sprzedać pracownikom
- Wyznaczanie zrozumiałych/ważnych celów i zaangażowanie w nie zespołów
- Korzyści ze wspólnej drogi, odpowiedzialność za efekt
- Co możemy zrobić wspólnie – integracja działań
- Atmosfera – nastawienie – możliwości – efekty – ścieżka dotarcia do sukcesu
BLOK 3. skutki działań:
- Poziomy współpracy – kiedy są głębokie, a kiedy nie – czy to jest potrzebne ?
- Ocena sytuacji bieżącej – określenie zaangażowania
- Co zależy ode mnie i jak mogę być zawsze w zespole MY
- Kto ponosi odpowiedzialność za dalsze losy współpracy
- Co chcę mieć w przyszłości – określenie kolejnych celów
MODUŁ III trudne sytuacje, co z nimi zrobić podsumowanie:
- Co robić, gdy pojawiają się pretensje, agresja lub unikanie kontaktu ?
- Plan nie jest realizowany, a ludzie nie chcą przyjść na nadgodziny ?
- Petycje, delegacje pracowników, pisma, anonimy – co z tym zrobić ?
- My i oni – to po prostu firma
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 7
- tryb: wieczorowy/ weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Cena: 575 zł za osobę
Kontakt:
Szkoła Biznesu MBA
Wyższej Szkoły Gospodarki,
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
Budynek C, pokój C001
M. mba@byd.pl
T. + 48 52 567 00 14