pl en

My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii

My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii

My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii

Cele: Spojrzenie z perspektywy różnych zespołów, zrozumienie procesów formalnych i nieformalnych w zespołach, zespół – co to znaczy – zrozumienie wpływów wewnętrznych na efekt pracy, komunikowanie się na różnych poziomach, zrozumienie wzajemnych motywów działania – czemu są inne, wzajemne porozumienie.

 Adresaci kursu/szkolenia:

  • właściciele firm, dyrektorzy i kierownicy komórek organizacyjnych
  • liderzy grup, zespołów pracowniczych
  • osoby odpowiadające za proces komunikacji
  • specjaliści HR, inni specjaliści współpracujący z zespołami

Program:

MODUŁ I komunikacja czy mówienie:

  • Porozumiewanie się – co to znaczy ?
  • Kiedy i w jakich sytuacjach się rozumiemy a kiedy nie ?
  • Zespół – co to znaczy ? 

MODUŁ II procesy wewnętrzne:

BLOK 1. różne cele, różne efekt:

  • Cele organizacji i zaangażowane w nie na poziomie całej firmy
  • Czy te cele są dla mnie/nas ?  co my z tego będziemy mieć ?
  • Wróg czy przyjaciel – określanie korzyści własnych i cudzych - omówienie
  • Zespół jako siła napędowa w realizacji celów…
  • Kto tu rządzi – relacje formalne i nieformalne, autorytety, wzajemne zależności
  • Kiedy pojawia się podział: my – oni, czy jest możliwe bycie na poziomie „my” na wszystkich szczeblach organizacji
  • Czy „my” przynosi efekty i jakie ?

BLOK 2.działanie:

  • Kultura organizacyjna jako podstawa działania
  • Wartości firmy i język komunikacji – jak to sprzedać pracownikom
  • Wyznaczanie zrozumiałych/ważnych celów i  zaangażowanie w nie zespołów
  • Korzyści ze wspólnej drogi, odpowiedzialność za efekt
  • Co możemy zrobić wspólnie – integracja działań
  • Atmosfera – nastawienie – możliwości – efekty – ścieżka dotarcia do sukcesu

BLOK 3. skutki działań:

  • Poziomy współpracy – kiedy są głębokie, a kiedy nie – czy to jest potrzebne ?
  • Ocena sytuacji bieżącej – określenie zaangażowania
  • Co zależy ode mnie i jak mogę być zawsze w zespole MY
  • Kto ponosi odpowiedzialność za dalsze losy współpracy
  • Co chcę mieć w przyszłości – określenie kolejnych celów

MODUŁ III trudne sytuacje, co z nimi zrobić podsumowanie:

  • Co robić, gdy pojawiają się pretensje, agresja lub unikanie kontaktu ?
  • Plan nie jest realizowany, a ludzie nie chcą przyjść na nadgodziny ?
  • Petycje, delegacje pracowników, pisma, anonimy – co z tym zrobić ?
  • My i oni – to po prostu firma

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 7
- tryb: wieczorowy/ weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Cena: 575 zł za osobę

Kontakt:

Szkoła Biznesu MBA
Wyższej Szkoły Gospodarki,
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
Budynek C, pokój C001
M. mba@byd.pl
T. + 48 52 567 00 14

 

 

mba

MBA

Bud. C, pok. C005
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
tel. +48 52 567 00 14
e-mail: mba@byd.pl

Kalendarz Szkoleń

Termiany szkolenia

Aktualności

Zapraszamy do zapoznania sie z naszym informatorem.

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera.

Kontakt

Bud. C, pok. C005 ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz

tel. +48 52 567 00 14

mba@byd.pl

Śledz nas